بـــــــــــــــنت سرزمین میرکمبـــــــربزرگ،بنت سرزمین سیپرک استوار

آیا ازکارهای شهرداری دراین سال راضی هستید؟

آمار مطالب

کل مطالب : 86
کل نظرات : 14

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 43
بازدید ماه : 595
بازدید سال : 1232
بازدید کلی : 150097

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهربنت عروس بلوچـــستانو آدرس benti.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. باکمال تشکر:یزدانشناس






تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : یزدانشناس
تاریخ : چهار شنبه 25 خرداد 1390
نظرات

نام دفتولگ ازدوکلمه بلوچی،دف:به معنای دهان وتولگ:به معنای شغال می باشد علت نام گذاری این روستا به دفتولگ (دهان شغال )به گفته بعضی از بزرگان به علت زیاد بودن شغال در زمان قدیم در این روستا می باشد.این روستا تقریباًدرفاصله یازده کیلومتری بخش بنت قرار دارد و از جهت شمال به روستای رودگلندام ،ازجهت جنوب به روستای دهان ،ازجهت شرق به کوهها واز جهت جنوب به رودخانه منتهی میشود.روستای دفتولگ به دلیل قرار گرفتن در کنار جاده فنوج -بنت از محور ارتباطی خوبی برخوردار است .به دلیل گذر رودخانه معروف فنوج از جهت جنوب این روستا زمینهای حاصلخیز ومناسب برای کشاورزی در این روستا زیاد می باشد،به همین جهت شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی می باشد.  

 

امکانات روستا

  روستای دفتولگ از امکانات کاملاٌضعیفی برخوردار می باشد.این روستافقط دارای امتیاز آب ،برق وتلفن ویک دکل تلویزیون می باشد. متاسفانه این روستا از نظر امکانات بهداشتی بسیار ضعیف می باشد این روستا حتی از یک خانه بهداشت که برای هر روستا ضروری می باشد محرو م می باشد.همچنین این روستا از دبستان بهره مند می باشد.ولی دانش آموزان مقطع راهنمایی ومتوسطه این روستا برای ادامه تحصیل به روستاهای هم جوار می روند که اغلب این دانش آموزان به دلیل مشکلات موجود از ادامه تحصیل انصراف می دهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1086
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10


نویسنده : یزدانشناس
تاریخ : سه شنبه 24 خرداد 1390
نظرات

روستای کنارکمبان در8کیلومتری جنوب بخش بنت ودارای تقریباً650نفرجمعیت و150خانوارمی باشداکثریت مردم دارای شغل آزادهستندوعده ای هم جهت امرارمعاش به دریا رفته وکسب درآمد می کنندتعدادی از افرادمسن نیزمشغول کشاورزی می باشند.تنهامحصول این روستا درحال حاضرخرما می باشد.دارای یک رشته قنات می باشدکه مزارع کشاورزی ونخلیات ازاین قنات آبیاری می شوند.همچنین داری یک رشته قنات به نام«گجنوک»می باشدکه قدمت آن به سیصدسال می رسد،قبلادرآن محل کشاورزی رونق داشته است اما فی الحال هیچ اثری ازکشاورزی ونخلیات درآن دیده نمی شود.همچنین پوشش جنگلی درخت«گز»(ghaz) تمام روستا را فراگرفته است.

تصاویری ازپختن نان با تنور به روش سنتی درکنارکمبان

 

تعداد بازدید از این مطلب: 2252
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7


نویسنده : یزدانشناس
تاریخ : جمعه 20 خرداد 1390
نظرات

لباس منطقه

پوشش مردان و زنان  ما لباسهای  گشاد و نازک می باشد و نازک بودن آن به این دلیل می باشد که بیشتر فصلهای سال هوا گرم می باشد  لباس مردان  دارای دامن های بلند می باشد که از دو طرف راست و چپ برش داده شده است و معمولاً دو طرف دارای جیب بغل و یک جیب جلویی می باشد.لباس زنان منطقه گشاد و دارای دامن های بلند می باشد و قسمت جلوی دامن دارای یک جیب بزرگ به نام پندول می باشد بیشتر دختران اوقات فراغت خود را با سوزن دوزی می گذرانند.

تصاویر زیباسازی _ سایت پارس اسکین _ بخش تصاویر زیباسازی _ سری اول

خواستگاری

در منطقه ماقبلا دختران حق انتخاب نداشتند و این پسران بودند که همسر آینده خود را انتخاب می کردند در سال های گذشته پدر و مادر حتی بدون پرسیدن نظر دختر خود جواب مثبت یا منفی  را به خواستگار می دادند امّا هم اکنون با بالا رفتن سطح سواد مردم این منطقه حالا دیگر نظر دختر هم شرط است و در اکثر موارد نظر دختر نظر پدر و مادر است.و حتی در بعضی از خانواده ها هم مراسم نامزدی یا حلقه کردن برگزار می شود.

تصاویر زیباسازی _ سایت پارس اسکین _ بخش تصاویر زیباسازی _ سری اول   تصاویر زیباسازی _ سایت پارس اسکین _ بخش تصاویر زیباسازی _ سری اول   تصاویر زیباسازی _ سایت پارس اسکین _ بخش تصاویر زیباسازی _ سری اول   تصاویر زیباسازی _ سایت پارس اسکین _ بخش تصاویر زیباسازی _ سری اول

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 913
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8


نویسنده : یزدانشناس
تاریخ : سه شنبه 3 خرداد 1390
نظرات

روستای غدیدرفک درشرق شهربنت ودرتقریبا15کیلومتری آن قراردارد که به معنی پستی وبلندی می باشد.

مردمانی ازجنس خاک

دانه معنی بگیردمردعقل             ننگردپیمانه را گرگشت نقل

مردی (کر ولال)که روزی می جوید.

خُرم آن روزکزین منزل ویران بروم                 راحت جان طلبم وزپی جانان بروم

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 2300
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6


نویسنده : یزدانشناس
تاریخ : یک شنبه 1 خرداد 1390
نظرات

 

قبرستان روستای دسک مربوط به قرون متاخر دوره اسلامی است و در شهرستان نیکشهر، بخش بنت،  ۲ ک م جنوب شرقی روستای دسک واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۳۸۷/۱۲/۲۶ با شمارهٔ ثبت ۲۵۹۱۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است

گورستان دن دوبانزل مربوط به فلز- هزاره ۳ ق. م. است و در شهرستان نیکشهر، بخش بنت،  شرق روستای دسک واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۳۸۷/۱۲/۲۶ با شمارهٔ ثبت ۲۵۹۱۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

زیبایی های دسک

 


 

تعداد بازدید از این مطلب: 3531
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6


نویسنده : یزدانشناس
تاریخ : یک شنبه 1 خرداد 1390
نظرات

روستاي دهان روستايي نيمه كوهستاني در ۸۵ كيلومتري  غرب شهر نيك شهر است. اين روستا از جهت شمال به روستاههای رودگل اندام ودفتولگ وبه بخش فنوج و از طرف جنوب به بخش بنت وجهات شرق بهسیاهیچک و غرب به روستاهاي وفا وسرود محدود مي شود. اين روستا در مسير جاده مواصلاتي نیکشهر به فنوج قرار دارد. روستاي دهان وگوهرکوه در طول جغرافيايي (۱۰َ- ۵۰) و عرض جغرافيايي (۱۲َ-2۰ْ) قرار دارد. ارتفاع از سطح دريا 120 متر است . روستاي دهان وگوهرکوه مركز دهستان دهان وگوهرکوه است و جز روستاهای شهرستان نيك شهر قرار دارد .

آب و هوا

آب و هواي اين منطقه فوق العاده گرم است – متوسط دماي ساليانه آن به بيش از 30ْ درجه مي رسد ، خرداد و تير گرم ترين ماه هاي آن تلقي مي شوند. از شهريور ماه تا ارديبهشت هواي آن مطلوب و بهاري است – دي ماه سردترين ماه سال به حساب مي آيد و دماي آن بين 20ْ-10ْ است . به دليل نزديكي به مناطق كوهستاني ‌، اين روستا نسبت به شهر نيك شهر و نواحي اطراف آن هواي خنك تري دارد . ريزش هاي جوي منطقه بيشتر از نوع بارش است. نوع بارش به صورت رگبارهاي كوتاه وشديدي است كه كوه هاي عريان را شستشو مي دهد وسيلاب هاي شديدي را ايجا مي نمايد . بيشتر بارش ها ، تابستانه بوده كه از اواخر تير و مرداد مي بارد. بارش ها از نوع موسومي بوده و در فصل تابستان اثر مثبتي بر كشت برنج دارد. ميزان محصول وابستگي مستقيمي با بارش در طول تابستان دارد.

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 2350
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9


نویسنده : یزدانشناس
تاریخ : یک شنبه 1 خرداد 1390
نظرات

 روستای وفا قبل از تبدیل آن به آبادی یک سرزمین بیابانی با پوشش گیاهی به نام چِگِرد (chegerd ) و داز ( DAZ ) بوده است . مردم روستای وفا از روستاهای نزدیک به علت آب فراوان در کنار این آبا دی و خاک حاصلخیز برای کشاورزی کم کم به این آ با دی آمدند و یک روستای بزرگ بوجود آمد . موقیت جغرافیایی روستای وفا روستای وفا در استان سیستان و بلوچستان ، شهرستان ایرانشهر در هفت کیلومتری شمال بخش بنت ( BENT ) قرار گرفته است که از سمت شرق بعد از گذر از عرض رودخانه ی معروف فنوج ، بنت واز سمت غرب عبور از جا ده ای باریک و کوهستانی به روستای نیامکنَد و دستکِرد ( DASTKERD ) متصل می گردد.این روستا همچنین از جانب شمال به روستاهای دفتولَک، رود گلندام و دسک محدود و از سمت جنوب نیز پس از سر گذاشتن دو آبادی کوچک به نام های سَررود بالا و پایین وکلگ که بخش کوچکی از روستاهای زیر مجموعه روستای وفا میباشند به مرکز بخش متصل می گردد .قابل ذکر است که این روستا تا مرکز شهرستان نیکشهرحدود 90 کیلومتر وتا مرکز شهرستان ایرانشهرحدود130کیلومتر فاصله دارد. آثارباستانی رشته کوهی در قسمت جنوبی روستا واقع شده و در انتهای رشته کوه در کنار رودخانه معروف ،در نقطه بالای کوه اثری از دوره پارتها به جا مانده است که اسم این اثر : ( کلا ت زنگیان ) نام دارد این اثر در تاریخ آثار ملی کشور عزیزمان ایران ثبت گردیده است

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1389
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8


خدایا ! خدايا مرا به ابتذال آرامش و خوشبختی مکشان ، اضطرابهای بزرگ، غمهای ارجمند و حيرتهای عظيم را به روحم عطا کن . لذت ها را به بندگان حقيرت بخش و دردهای عزيز را بر جانم ريز . خدايا به من توفيق تلاش در شکست ، صبر در نااميدی ، رفتن بی هموار، جهاد بی سلاح ، کار بی پاداش ، فداکاری در سکوت ، دين بی دنيا، مذهب بی عـوام، عـظمت بی نام، خدمت بی منان، ايمان بی ريا، تنهایی در انبوه جمعيت و دولت . داشتن بی آنکه دوستم بدارند ، عطا کن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود