بـــــــــــــــنت سرزمین میرکمبـــــــربزرگ،بنت سرزمین سیپرک استوار

آیا ازکارهای شهرداری دراین سال راضی هستید؟

آمار مطالب

کل مطالب : 86
کل نظرات : 14

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1
باردید دیروز : 1
بازدید هفته : 44
بازدید ماه : 596
بازدید سال : 1233
بازدید کلی : 150098

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهربنت عروس بلوچـــستانو آدرس benti.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. باکمال تشکر:یزدانشناس






تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : یزدانشناس
تاریخ : شنبه 31 خرداد 1393
نظرات

دوستان عزیز باتوجه به مهارت های خاص روستاییان این منطقه درزمینه صنایع دستی نظیر:

حصیربافی، فرش و تابلو فرش، منبت  کاری، خراطی، صنایع دستی تکمیلی، چوب و مس برجسته، سفال سنتی، سفره،دام، انواع کیف و کفش تکمیل شده با برگ درختان ووسایل دیگر، زیورآلات،بادبزن ، البسه و عروسکهای سنتی در کنار سوزن دوزی و...جا داره نمایشگاهی به این منظوروباهدف : ایجاد اشتغال با سرمایه هزینه کم و کمک به صنعتگران برای فروش محصولات و تولیدات خود با توجه به اینکه در این استان صنعتگران و هنرمندان به سختی با مراکز فروش کشور و شهرها می توانند ارتباط برقرار کنند از طریق این نمایشگاه می توانند محصولات خود را به فروش برسانند.

همچنین ازاین طریق ما می توانیم مردم را با این صنایع دستی آشنا کنیم وگامی مهم درجهت حمایت ازهنرمندان بومی برداریم.جاداره عزیزان شورا،شهرداری محترم ،بخشداری ودیگر عزیزان دراین زمینه برنامه ریزی لازم را نموده وسعی دراطلاع رسانی وبرگزاری این نمایشگاه درزمان ومکان مناسب نمایند.

برای کِشتی های بی حرکت موج ها تصمیم میگیرند..

تعداد بازدید از این مطلب: 534
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : یزدانشناس
تاریخ : سه شنبه 27 خرداد 1393
نظرات

باسلام،وعرض ادب خدمت دوستان بحث پیگیری آسفالت جاده بنت به نیکشهرو شایعه اجرای طرح مذکور از نیکشهربه استحضار میرساند که درپی مراجعه این حقیربه فرمانداری دوشنبه مورخ 93/3/26 وطی نشستی که باجناب آقای کدخدا معاونت محترم فرمانداروجناب مهندس نارویی ریاست محترم اداره راه وشهرسازی نیکشهرداشتیم جهت اطمینان شهروندان واحترام به خواسته مردم شریف بخش بنت موارد ذیل مطرح وبنا به فرمایش ومساعدت مهندس نارویی محضر عزیزان اعلام می گردد:
1-اجرای روکش آسفالت جاده از بنت به نیکشهر خواهد بود.
2-مقدار 50کیلومتر قطعی است.
3-درصورت امکان شاید بیشتر مساعدت شود.
4-عقد قرارداد با شرکت سنگ کوب 5-اجرای پروژه از تیرماه سال جاری انجام میگردد.
لازم است ازپیگیری وزحمات کلیه بزرگورانی که محبت نمودند مارو دراین زمینه همراهی کردند کمال تشکر قدردانی رو داشته باشم بالخصوص امام جمعه محترم بنت،بخشدار محترم جناب آقای دانش ،معتمدین شهروبخش واعضای محترم شورای شهر بنت
باتشکر نورمحمد درزاده

تعداد بازدید از این مطلب: 671
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : یزدانشناس
تاریخ : جمعه 23 خرداد 1393
نظرات

آیا واقعا درشهربنت امنیت وجوددارد؟اگه واقعا امنیت وجوددارد چرا موادمخدربه راحتی هرچه تمام تر درشهرتوزیع می شود وهیچ کس جوابگو نیست؟چرا این همه سرقت انجام می شود اماکوووووووووووآقا دزده؟؟؟؟؟ نمیدونم شایدمنظور دوستان امنیت فردی باشه....ولی ما منظورمون امنیت اجتماعی که نیازجامعه است.اما این امنیت اجتماعی چیه؟امنیت اجتماعی به حالتی گفته می شود کردار غیرقانونی دولت یا دستگاه یا ی فردی یا گروهی در تمامی یا بخشی از جامعه پدید آورد. در نظام حقوقی جدید، فرض بر این است که قانون، با تعریف و حدگذاری آزادی‌ها وحقوق فرد و کیفر دادن کسانی که از آن حدود پافراتر گذشته‌اند امنیت فردی و اجتماعی راپاسبانی می‌کند.ولی آیا واقعا فقر واعتیاد درشهربنت نیست که جزیی ازامنیت اجتماعی محسوب می شوند.متاسفانه هرروزشاهدافزایش تعدادمعتادین وافزایش کسانی که ازسنین پایین تر شروع به مصرف موادمخدرمی کنندهستیم درضمن نیازبه یاداوری نیست که روستاهای ما جزفقیرترین روستاهای کشور محسوب می شود.

 

 

دوستان قضاوت باشماست..

تعداد بازدید از این مطلب: 565
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : یزدانشناس
تاریخ : شنبه 17 خرداد 1393
نظرات

متاسفانه بانزدیک شدن به جام جهانی ما ازدیدن این بازی ها با کیفیت محرومیم ومجبوریم بصورت برفکی نگاه کنیم اونم با بدترین کیفیت ممکن حتی گاهی فقط صداش میادگاهی هم انگاری پانتومیم می بینیم..بابا انگاری توی قرن 19زندگی می کنیم با اون تلویزیون های سیاه وسفید.بابا نمی خوایم بصورت دیجیتال نگاه کنیم بصورت انالوگ هم نشون بده کافیه اون وعده های هم که برای دیجیتال شدن میدادید وقرار بودچندماه پیش راه اندازی بشه نمی خواهیم خواهشا همینو درست کنیدکافیه تاما مجبور نشیم هرروز ازبالای بام صدا بزنیم:صافه؟........نه!!..صافه؟....نه!!

بابا نزدیکای ده متربردیم بالا فقط ی برفک کمتر شده من موندم  کیا این پیشنهاد رو دادن که دکل صداوسیما رو ازجای قبلی برداشته بشه وحالا چندین محله این مشکل روداشته باشن...........نکنـــــــــــــــه شــــــــــورای سابق بوده؟والا نمی دونم ولی هرکی بوده یک کار غیرکارشناسی انجام داده..درآخر خواهشم ازمسولین عزیز وشوراهای گرانقدراینه حتما پیگیر این قضیه باشن تا ما هم ازاین نعمت استفاده کنیم............نمیدونم شایدخودشون ماهواره دارن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

تعداد بازدید از این مطلب: 576
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : یزدانشناس
تاریخ : جمعه 16 خرداد 1393
نظرات

حتما بسیاری ازشماها تاحالا با این مشکلات مواجه شدیدوچه بسا موردتمسخر دیگران واقع شدیدحال ممکنه درکلاس درس یا دانشگاه یا برخورد با افرادی از یک شهردیگه بوده است.البته نسل جدید تاحدودی بهتر ازنسل های قبل می تواند این حروف رو بیان کنه باتوجه به کارهایی که درمدارس شده اما به راستی مشکل ازکجاست؟چرا ما دربیان این حروف مشکل داریم؟مشکلی که باعث شده ما درمحافل اجتماعی کمتر لب به سخن بگشاییم؟

حروف«خ ف غ» حروف مشترک در زبان های فارسی و عربی هستند.در زبان بلوچی 9 حرف عربی اصلاً کاربردی ندارند ولی 3حرف مشترک با تغییراتی در زبان بلوچی بکار می روند.
حرف«خ» فارسی در زبان بلوچی به طور کلی به صورت«ه» بکار می رود. مثل: خشت،بَخت،تخت وخاک به صورت هِشت،بَهت،تهت وهاک نوشته می شوند.
اگر حرف«خ» همراه «و» بیاید حرف«خ» به طور کامل حذف می شود.مثل :خوش،خوشدل،خواهش به صورت وش،وشدل و واهش نوشته می شوند.
حرف«غ» فارسی در زبان بلوچی به صورت «گ» بکار می رود. مثل: بغل،مرغ به صورت بَگل و مُرگ نوشته می شوند.
حرف«ف» فارسی در زبان بلوچی به صورت«پ» بکار می رود. مثل: گفتار،مُفت،رُفت به صورت گپتار،مُپت و رُپت نوشته می شوند.
حروف نه گانه عربی در زبان بلوچی به شکل زیر نوشته می شوند:
حروف «ث ص» به صورت «س» و حروف «ذ ض ظ» به صورت «ز»
حرف «ع» به صورت «ا» و حرف «ح خ» به صورت «ه» 
حرف «ط» به صورت «ت» و حرف «ق» به صورت «ک

تعداد بازدید از این مطلب: 605
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : یزدانشناس
تاریخ : پنج شنبه 15 خرداد 1393
نظرات

امروز مصادف با 15خرداد93تعدادی ازاحشام شهربنت طی راهپیمایی مسالمت آمیز اعتراض خودرا نسبت به منع رفت امد شون دربازار اعلام داشتند.به گزارش وب بنتی این احشام اعلام نمودند :چگونه مامورین شهرداری به خود اجازه می دهند مارا دستگیرکنند درحالی که هیچ گونه زیباسازی درشهرصورت نگرفته وهیچ گونه درختی کاشته نشده است که ما ازآن ها استفاده کنیم وتنها درختی که وجود دارددرخت جور وکرگ هست که این دو هم درسبد غذایی ما نیستن ومامورین عزیز شهرداری هم این آب زبون بسته رو هی بیهوده مصرف میکنن

.کو آن گلی که می گفتی؟کو آن شهرزیبایی که وعده می دادید؟کووووووووووو ؟این احشام هم بیان داشتند که درشهربنت حقوق مارعایت نمیشه وما بزودی ازسازمان حقوق احشام شکایت خودرا علنی خواهیم کرد.لازم به توضیح است که درصورت پذیرش این شکایت توسط سازمان حقوق احشام شهرداری بنت محکوم خواهدشد.

مسئولین محترم لطفا پاسخگووووووووباشـــــــــــــــــــــــــــــــــــید..

سکوت مرا تنها تاریکی دوست دارد..

تعداد بازدید از این مطلب: 598
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : یزدانشناس
تاریخ : دو شنبه 12 خرداد 1393
نظرات

1-موقعیت جغرافیایی:

روستای رودگلندام در 90 کیلومتری شمال غرب شهرستان نیکشهر و ۱۵ کیلومتری بخش بنت و ۳۰ کیلومتری جنوب شهرستان فنوج که بین ۲۶ درجه و ۱۷ درجه عرض شمالی و ۵۹ درجه و ۱۳ درجه طول شرقی گرینوچ در ارتفاع ۴۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است. بر اساس سرشماری ۱۳۹۲ جمعیت روستا ۱۰۶۱ نفر اعلام گردیده است . روستای رودگلندام در نقشه ی کشور جز بخش بنت تلقی میشود. روستای رودگلندام در حوزه روستای خود حدود ۵ کیلومتر را داراست. همچنین  از شمال به شهرستان فنوج و از جنوب شرق به شهرستان نیکشهر و از غرب به استان هرمزگان مشرف میشود. روستای رودگلندام منطقه ای نیمه کوهستانی که غرب و شمال آن تپه های زرد قرار دارند در قسمت شرق انتهای روستا مسیر رودخانه (مزن کور) که از شمال فنوج سرچشمه میگیرد از نوار شرقی رودگلندام عبور میکند و رودخانه های (پوتاپ و توبعی) که در دو طرف روستا قرار دارند آب هر دو آنها در انتهای روستا با هم جمع میشود و به طرف رودخانه (مزن کور) متوالی میشود و با وجود مسیلها وابرفتها ورودخانه های کوچک وبزرگ که ازرشته کوهای سفیدسرچشمه وبه مصب به دریای عمان منتهی میشود.این روستا از چند محله شکل گرفته است که نام هر کدام به شرح زیر میباشد(جهلا ـ بالا ـ خیرآباد ـ تل دسکی)                                                  

تعداد بازدید از این مطلب: 592
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خدایا ! خدايا مرا به ابتذال آرامش و خوشبختی مکشان ، اضطرابهای بزرگ، غمهای ارجمند و حيرتهای عظيم را به روحم عطا کن . لذت ها را به بندگان حقيرت بخش و دردهای عزيز را بر جانم ريز . خدايا به من توفيق تلاش در شکست ، صبر در نااميدی ، رفتن بی هموار، جهاد بی سلاح ، کار بی پاداش ، فداکاری در سکوت ، دين بی دنيا، مذهب بی عـوام، عـظمت بی نام، خدمت بی منان، ايمان بی ريا، تنهایی در انبوه جمعيت و دولت . داشتن بی آنکه دوستم بدارند ، عطا کن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود